Brwinowski magistrat otworzył oferty w przetargu na obsługę gminnej komunikacji. Do postępowania przystąpiły dwie firmy.
Przedmiotem zamówienia była obsługa 11 linii autobusowych na terenie gminy w latach 2020-2022. Wybrana firma ma również zapewnić dowóz dzieci i młodzieży do szkół w Brwinowie, Żółwinie i Otrębusach. W przetargu urzędnicy kładli nacisk na cenę (kryterium 60%) i nowy tabor (40%).
Gmina Brwinów zaznaczyła również w postępowaniu, że flota musi spełniać m.in. normy Euro-4. To oznacza, że obsługujące gminę autobusy będą całkowicie lub częściowo niskopodłogowe (z obniżoną podłogą przynajmniej przy jednych drzwiach). Muszą również być wyposażone w ogrzewanie, uruchamiane przy temperaturach zewnętrznych poniżej 5 stopni, i klimatyzację, która zapewni o 3-4 stopnie mniej, jeśli termometry na zewnątrz pokażą powyżej 24 kresek.
Dotychczas – od 2016 r. – gminę obsługiwał PKS Grodzisk Mazowiecki. Teraz firma przystąpiła do przetargu jako konsorcjum, łącząc siły z PKS Gostynin. Konkurencyjną ofertę złożył PKS Tarnobrzeg. Konsorcjum zaproponowało cenę 6,676 mln zł, konkurent z Tarnobrzega wycenił swoją usługę na 7,723 mln zł. Obie oferty mieszczą się w założonej przez magistrat kwocie opiewającej na 8,85 mln zł, istotną rolę będzie zatem pełnić wiek pojazdów. Tu zdecydowanie młodszą flotę zaoferowała spółka grodzisko-gostynińska – najstarsze zaproponowane autobusy zostały wyprodukowane w 2016 r., podczas gdy PKS Tarnobrzeg przedstawił głównie pojazdy z 2012 r.
W chwili zsyłania tego numeru do druku, wyniki przetargu nie zostały jeszcze ogłoszone. Biorąc jednak pod uwagę zarówno cenę, jak i wiek pojazdów, a także dotychczasową współpracę gminy z PKS Grodzisk Maz., wszystko wskazuje na to, że w najbliższych latach pasażerowie będą korzystać z usług konsorcjum grodzisko-gostynińskiego.
Kto da mniej?
- 23.10.2019 03:56

Napisz komentarz
Komentarze