WKD zwróci pasażerom pobrane pieniądze

Warszawska Kolej Dojazdowa poinformowała, że zwróci podróżnym pobrane kwoty za zwrot biletów. Spółka pobierała odstępne w wysokości 10 procent od należności za zwrócone bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej. -Powyższe działania będą dokonywane chronologicznie w zależności od daty wpływu reklamacji- poinformowała spółka.
WKD zwróci pasażerom pobrane pieniądze
Warszawska Kolej Dojazdowa poinformowała, że zwróci podróżnym pobrane kwoty za zwrot biletów.

Autor: Anna Gębalska

Źródło: Anna Gębalska

-WKD wycofała się z pobierania opłat za zwrot biletów o nieaktualnej wartości nominalnej – poinformował Urząd Transportu Kolejowego. 

Potrącone pieniądze za bilety 

Przypomnijmy, że 5 lutego 2025 roku spółka poinformowała, że od 3 marca br. wprowadza nowe ceny za bilety jednorazowe oraz okresowe. 

Pojawiła się również informacja, że pasażerowie, którzy mają bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej mogą je zwrócić w ciągu 6 miesięcy od daty zmiany cen, składając pisemną reklamację. 

Jak przekazuje Urząd Transportu Kolejowego, Warszawska Kolej Dojazdowa pobierała 10 procent odstępnego od należności za zwrócone bilety jednorazowe o nieaktualnej wartości nominalnej. 

Interwencja prezesa Urzędu Transportu Kolejowego 

W tej sprawie interweniował prezes Urzędu Transportu Kolejowego, który przeprowadził postępowanie wyjaśniające. 

Stwierdził, że w tym przypadku spółka naruszyła przepisy prawa przewozowego, które regulują zasady pobierania odstępnego. Ponadto prezes UTK skierował do WKD pisemne ostrzeżenie o zakazie pobierania podobnych opłat w przyszłości. Spółka zobowiązała się zwrócić pasażerom pobrane kwoty. Planuje to zrobić do końca tego roku. 

WKD dokona zwrotu 

Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o. informuje, iż dokonywać będzie zwrotu odstępnego, pobranego przy rozpatrzeniu reklamacji – czytamy na stronie przewoźnika. 

Spółka wyjaśnia, że podróżnym, którzy jako formę zwrotu wskazali zwrot na numer rachunku bankowego, odstępne zostanie zwrócone w analogicznej formie. 

-W przypadku podróżnych, którzy wskazali jako formę zwrotu odbiór osobisty lub przekaz pocztowy, Spółka kontaktować się będzie indywidualnie w celu ustalenia dogodnej formy zwrotu – przekazuje WKD. 

Rozpatrywanie reklamacji będzie dokonywane chronologicznie w zależności od daty jej wpływu do spółki.

 -Sprawy, które nie zostały jeszcze rozpatrzone, uwzględniać będą już pełnowartościowy zwrot za bilet – zaznacza Warszawska Kolej Dojazdowa. 

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!