Reklama

Milanówek ma nowe logo

Milanówek wprowadza nowe logo, które uzupełni oficjalną identyfikację wizualną miasta. Urzędnicy tłumaczą, że to ważny krok w stronę nowoczesnej, spójnej i skutecznej komunikacji wizualnej miasta, która podkreśla jego tożsamość i dziedzictwo.
Milanówek ma nowe logo
Nowe logo uzupełni oficjalną identyfikację wizualną miasta. Nawiązuje do liścia dębu, charakterystycznej części herbu.

Źródło: Urząd Miasta w Milanówku

Milanówek ma nowe logo. Znak graficzny nawiązuje do liścia dębu, charakterystycznego elementu herbu miasta, który symbolizuje wartości ekologiczne, piękno przyrody i krajobrazu.

- Wprowadzane logo pełni natomiast funkcję promocyjną – wspiera działania marketingowe, inicjatywy kulturalne oraz wizualną komunikację Milanówka - wyjaśnia burmistrz Artur Niedziński.

Krok w stronę skutecznej komunikacji wizualnej

- Inicjatywa ta zrodziła się kilka lat temu z zaangażowania mieszkańców działających w społecznej Radzie ds. Estetyki Miasta, którzy dostrzegli potrzebę stworzenia graficznego znaku promującego Milanówek w sposób spójny, profesjonalny i zgodny z duchem współczesności – informuje milanowski magistrat.

Ratusz zlecił proces projektowy, który zaowocował powstaniem znaku graficznego wyłonionego w 2017 roku przez Radę ds. Estetyki spośród kilku profesjonalnych propozycji. Miasto zawarło umowę z autorką projektu i nabyło pełne prawo do znaku i księgi identyfikacji wizualnej. Niestety wtedy logo nie zostało oficjalnie wdrożone.

- Po ponownym nawiązaniu kontaktu z autorką projektu, możliwe stało się skuteczne 
dokończenie rozpoczętego wcześniej procesu. To ważny krok, który potwierdza nasze zaangażowanie w racjonalne i odpowiedzialne zarządzanie środkami publicznymi – tłumaczy Artur Niedziński, burmistrz miasta-ogrodu.

Zapewnia, że herb Milanówka pozostaje niezmiennie oficjalnym symbolem miasta , który będzie „wykorzystywany w kontekstach urzędowych i podczas wydarzeń o charakterze podniosłym”.

- Wprowadzane logo pełni natomiast funkcję promocyjną – wspiera działania marketingowe, inicjatywy kulturalne oraz wizualną komunikację Milanówka – dodaje Artur Niedziński.

Większa funkcjonalność i rozpoznawalność

Władze Milanówka zapewniają, że dzięki nowoczesnej, uproszczonej formie oraz zgodności z zasadami projektowania graficznego, znak ten będzie znacznie łatwiejszy do stosowania na różnorodnych nośnikach, co z pewnością zwiększy jego funkcjonalność i rozpoznawalność.

- Nowe logo czerpie inspirację z estetyki art déco – nurtu, który stanowi ważny element dziedzictwa Milanówka. W tym roku świętujemy stulecie sukcesu wybitnego rzeźbiarza Jana Szczepkowskiego, który w 1925 roku zdobył Grand Prix na Międzynarodowej Wystawie Sztuki Dekoracyjnej w Paryżu. To właśnie w Milanówku – w willi „Waleria” – artysta tworzył swoje dzieła. Styl art déco obecny jest już w przestrzeni miejskiej, m.in. w muralu Polskiej Niepodległości przy Teatrze Letnim, a teraz także w nowym logo miasta – tłumaczą urzędnicy.

Projekt nowego znaku graficznego został przedstawiony do zaopiniowania przez Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji oraz Mazowieckiego Konserwatora Zabytków.

- Obie instytucje nie zgłosiły żadnych zastrzeżeń, co potwierdza, że wprowadzenie logo odbywa się zgodnie z obowiązującymi standardami – deklaruje milanowski ratusz.

Czytaj też:


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Reklama