Skrzyżowanie Alei Kasztanowej z ulicą Osiedlową jest bardzo niebezpieczne. Są jednak szanse, że jeszcze w tym roku sytuacja ulegnie znacznej poprawie.
Skrzyżowanie to wymaga przebudowy z kilku powodów. Aleja Kasztanowa jest drogą powiatową o dużym natężeniu ruchu. Jest to dogodne połączenie nie tylko dla Młochowa, Parol i Krakowian, ale też dla TIR-ów obsługujących znajdujące się w pobliżu duże centrum logistyczne. Trasa ta stanowi bowiem najkrótsze połączenie z drogą krajową nr 7. Skrzyżowanie znajduje się dokładnie na łuku Alei Kasztanowej, co ogranicza widoczność, jednak kierowcy nie zdejmują tu nogi z gazu. Tuż przy skrzyżowaniu znajduje się również przystanek autobusowy, z którego korzystają uczniowie znajdującej się w tym miejscu dużej szkoły podstawowej. Sytuacja ta od dawna postrzegana była przez władze gminy Nadarzyn jako sprawa do pilnego rozwiązania, wymagało to jednak współpracy z zarządcą Alei Kasztanowej, którym jest Powiat Pruszkowski.
W ubiegłym roku zarząd powiatu ogłosił przetarg na wykonanie przebudowy tego skrzyżowania. Składane oferty znacznie przekraczały oczekiwania władz powiatu, w związku z czym odstąpiono od realizacji tej inwestycji. Wójt Zwoliński, nie chcąc tracić okazji na dofinansowanie inwestycji drogowej, zaproponował remont nawierzchni asfaltowej w Alei Kasztanowej oraz przebudowę ulicy Klonowej w Kajetanach, do której gmina Nadarzyn dołożyła z własnych środków 250 tys. złotych.
Po zmianie na stanowisku starosty oraz w zarządzie powiatu, gmina Nadarzyn rozpoczęła ponowne rozmowy w sprawie inwestycji w drogi powiatowe na swoim terenie. Na początku tego roku zarząd powiatu rozpoczął przegląd dróg powiatowych. Po oględzinach w terenie oraz omówieniu najważniejszych problemów, ustalono jako priorytetową inwestycję właśnie tę przy szkole podstawowej w Ruścu, wprowadzając tu nową organizację ruchu.
Kolejną inwestycją drogową, jaką powiat będzie realizował w pierwszej kolejności jest poprawa bezpieczeństwa na ulicy Nad Utratą w Walendowie, gdzie dochodzi do wielu niebezpiecznych sytuacji. Poprzedni zarząd powiatu, wbrew protestom gminy Nadarzyn, połączył ulicę Nad Utratą z Chińskim Centrum Handlowym, mimo braku połączenia z drogą S8 poprzez węzeł Nadarzyn, którego realizacja wciąż nie jest zakończona. Spowodowało to nasilenie ruchu kupców i klientów Centrum Chińskiego, którzy dojeżdżają tamtędy do węzła Paszków, gdzie jest wjazd na S8. Często przekraczana jest tu dopuszczalna prędkość; na tej trasie doszło już do kilku poważnych zdarzeń drogowych w tym wypadków śmiertelnych. Konieczne jest tu więc szybkie podjęcie działań zmierzających do uspokojenia ruchu pojazdów.
Na te dwie inwestycje zarząd powiatu pruszkowskiego przeznaczył 1 200 000 zł.
Przeczytaj!
- WKD tłumaczy się z chaosu komunikacyjnego podczas październikowych prac torowiska w Komorowie
- Pałac w Młochowie odzyska dawny blask! Gmina Nadarzyn rozpoczyna długo wyczekiwany remont
- Przebudowa ulicy Polnej w Komorowie: nowa jezdnia, pobocza i zjazdy do posesji
- Nowe inwestycje w Pruszkowie: staw przy Ks. Józefa i ogród deszczowy przy Szpitalnej
- Wyjątkowa historia wiewiórki z Otrębus!
- WKD znów z utrudnieniami. Pasażerowie nie kryją obaw
- Bezpłatne przejazdy na mecz Polska–Holandia na PGE Narodowym
- Nowa bezpłatna linia M2 w gminie Michałowice – sprawdź trasę i rozkład jazdy
- Przegląd Regionalny, wydanie 337
- Afera z działką pod CPK. Burmistrz Grodziska Mazowieckiego: „Zrobimy wszystko, by pomóc"






















![Remont torów WKD w Komorowie. Zamknięty przejazd kolejowy [GALERIA ZDJĘĆ]](https://static2.przegladregionalny.pl/data/articles/sm-16x9-remont-torow-wkd-w-komorowie-zamkniety-przejazd-kolejowy-galeria-zdjec-1761493434.jpg)

Napisz komentarz
Komentarze