Piastowski magistrat chce utworzyć Centrum Zarządzania Energią, które pozwoli na szczegółową analizę zużycia mediów.
Na poziomie gospodarstw domowych analizujemy rachunki i sprawdzamy, co wpływa na wysokość naszych opłat. Zdarza się, że apelujemy do członków rodziny o gaszenie światła czy mniejsze zużycie wody. Dużą rolę odgrywają finanse, ale zwiększa się również świadomość ekologiczna. Sytuację tę można również odnieść do przedsiębiorstw czy samorządów, które dysponują wieloma obiektami. Miasto Piastów postanowiło utworzyć Centrum Zarządzania Energią. Jak poinformowali nas urzędnicy, to samodzielna decyzja magistratu, która była poprzedzona testem pilotażowym w wybranych budynkach publicznych.
W tym celu urząd ogłosił zamówienie na utworzenie Centrum Zarządzania Energią. Głównym celem działania jest współpraca w zakresie zarządzania zużyciem i produkcją energii elektrycznej. Chodzi przede wszystkim o: budynki oświatowe (11 sztuk), budynki opieki zdrowotnej i sportowe (3), budynki komunalne (15) oraz obwody oświetlenia ulicznego (94). Planowane centrum ma ułatwić analizę zużycia mediów i wskazanie miejsc oraz przyczyn nadmiernego ich zużycia.
Pierwsze postępowanie przetargowe nie zostało rozstrzygnięte. Do urzędu wpłynęła tylko jedna oferta, ale przekraczała środki zarezerwowane na zadania o ponad 50%. W związku z tym postępowanie unieważniono i trzeba czekać na kolejne kroki.
Przeczytaj!
- Planowane wyłączenia prądu w Pruszkowie, Grodzisku Mazowieckim i okolicach
- MON opublikowało rozporządzenie w sprawie kwalifikacji wojskowej. Kogo wezwą w pierwszej kolejności?
- Nowe elektrobusy już w Grodzisku! Trzy Solarisy wzbogacą flotę GPA
- Dziki w mieście – gorące spotkanie z mieszkańcami
- Nowa linia autobusowa GPA w gminie Nadarzyn
- Uwaga! Rosyjskie drony nad Polską!
- Przegląd Regionalny, wydanie 329
Napisz komentarz
Komentarze