Podczas Konwentu Gmin Powiatu Pruszkowskiego marszałek Adam Struzik zadeklarował przeprowadzenie ekspertyzy technicznej wiaduktu w ciągu ul. Poznańskiej.
Nikt nie ma wątpliwości, że wiadukt wymaga remontu. Sprawa nie należy jednak do najłatwiejszych, ponieważ każdy ma swoją wizję rozwiązań, które mają być zrealizowane. Inwestycja wiąże się ze sporymi kosztami, ale chodzi również o usprawnienie ruchu. Województwo zakładało zamknięcie oraz wyburzenie przeprawy i wybudowanie w jej miejsce nowej. Pruszkowski magistrat podkreśla, że nie jest to najlepsze rozwiązanie. – Opracowany przez MZDW projekt nowego wiaduktu powiela rozwiązania komunikacyjne z początku lat 60., kiedy obecny wiadukt był budowany. Od tamtej pory ruch samochodowy zwiększył się wielokrotnie, szczególnie po otwarciu autostrady A2. Obecnie wiadukt służy nie tylko dla ruchu lokalnego, ale także – a może przede wszystkim – dla ruchu tranzytowego z okolicznych miejscowości do autostrady A2 – przedstawia Monika Michlewicz z Urzędu Miasta Pruszkowa.
Podczas konwentu inne rozwiązanie zaprezentował prezydent Paweł Makuch. Kluczowym elementem jego pomysłu jest remont istniejącej przeprawy oraz budowa nowej wraz z rozjazdami. Koncepcja zakłada wjazd na drogę 718 (w kierunku autostrady A2) oraz zjazd z A2 do miasta na Al. Wojska Wojskiego (DW 719). Do tego płynne połączenie dróg wojewódzkich 718 i 719, co ma pozwolić uniknąć kolizji ruchu tranzytowego z ruchem lokalnym. – Takie rozwiązanie pozwala na uspokojenie i ograniczenie ruchu na ul. Bolesława Prusa wyłącznie do ruchu lokalnego, związanego z obsługą istniejącej zabudowy i komunikacji lokalnej z Piastowem, która odbywałaby się w poziomie terenu poniżej estakady w ciągu ulic B. Prusa i Bohaterów Warszawy – podkreśla Monika Michlewicz. Co istotne, koncepcja jest jedną z trzech wykonanych w 2010 roku. Jej realizację wyceniono wtedy na 150 mln zł.
Projekt z zastrzeżeniami
Różne wizje, ale w tym wypadku decydentem będzie województwo. Miasto zgłaszało uwagi do koncepcji przedstawionej przez Mazowiecki Zarząd Dróg Wojewódzkich. Pruszkowski magistrat podkreślał, że warto zaprojektować wiadukt w taki sposób, aby w przyszłości można było doprojektować brakujące łącznice. Dodatkowo – zgodnie z koncepcją – przeprawa ma być węższa niż istniejący obiekt. W związku z tym miasto wnioskowało o poszerzenie jezdni do minimum przekroju 2+1 (dwa pasy w stronę Poznania) Kolejna kwestia dotyczyła braku bezpośrednich zjazdów i najazdów na wiadukt z Warszawy i Grodziska Mazowieckiego. Pruszkowski magistrat zwrócił również uwagę na brak pasa włączającego w Al. Wojska Polskiego przy zjeździe z łącznicy i nieuwzględnienie projektowanej ścieżki rowerowej z budowaną ścieżką w ramach rozbudowy DW 719 oraz do projektowanej przeprawy w DW 760.
Pozostaje czekać na ekspertyzę. – Ostatnia taka ekspertyza była przeprowadzona w 2015 r. Koniecznością jest jej powtórzenie, abyśmy mogli dalej kontynuować prace nad wdrożeniem planu rozbudowy tego układu drogowego zgodnie z naszymi potrzebami i oczekiwaniami – podkreśla prezydent Pruszkowa Paweł Makuch.
Przeczytaj!
- WKD tłumaczy się z chaosu komunikacyjnego podczas październikowych prac torowiska w Komorowie
- Pałac w Młochowie odzyska dawny blask! Gmina Nadarzyn rozpoczyna długo wyczekiwany remont
- Przebudowa ulicy Polnej w Komorowie: nowa jezdnia, pobocza i zjazdy do posesji
- Nowe inwestycje w Pruszkowie: staw przy Ks. Józefa i ogród deszczowy przy Szpitalnej
- Wyjątkowa historia wiewiórki z Otrębus!
- WKD znów z utrudnieniami. Pasażerowie nie kryją obaw
- Bezpłatne przejazdy na mecz Polska–Holandia na PGE Narodowym
- Nowa bezpłatna linia M2 w gminie Michałowice – sprawdź trasę i rozkład jazdy
- Przegląd Regionalny, wydanie 337
- Afera z działką pod CPK. Burmistrz Grodziska Mazowieckiego: „Zrobimy wszystko, by pomóc"






















![Remont torów WKD w Komorowie. Zamknięty przejazd kolejowy [GALERIA ZDJĘĆ]](https://static2.przegladregionalny.pl/data/articles/sm-16x9-remont-torow-wkd-w-komorowie-zamkniety-przejazd-kolejowy-galeria-zdjec-1761493434.jpg)

Napisz komentarz
Komentarze