Reklama

Remont zbiornika wodnego

Remont zbiornika wodnego

Autor: Fot. Urząd Gminy Michałowice

Modernizacja zbiornika wodnego przy ul. Głównej w Komorowie Wsi potrwa do października 2021 r. Na inwestycję gmina Michałowice pozyskała dofinansowanie w wysokości ponad 500 tys. zł.


W 2013 roku została przeprowadzona analiza stanu technicznego zbiornika. Wnioski były bezlitosne. Zbiornik nie spełnia wymogów przepisów prawa budowlanego, a więc koniecznym rozwiązaniem jest jego remont. Gmina Michałowice przystąpiła do wykonania dokumentacji projektowej, jednak proces jej przygotowania okazał się czasochłonny. Procedury udało się zakończyć dopiero w tym roku.

Remont zbiornika wodnego będzie podzielony na dwa etapy. Pierwszy zakłada modernizację rowu opaskowego "B" i obejmuje usunięcie nadmiaru gruntu z dna, kształtowanie skarp oraz wymianę konstrukcji dwóch przepustów. Gmina na ten cel pozyskała 0,5 mln zł, co stanowi 70% przedsięwzięcia.

Drugi etap zakłada remont czaszy zbiornika, zapory czołowej, rowu "A" i stopnia z kładką. W ramach prac zaplanowano m.in. usunięcie nadmiaru gruntu z dna zbiornika, wykonanie kinety w dnie, co pozwoli spuścić wodę ze zbiornika, wyrównanie, wzmocnienie skarpy zapory czołowej, wykonanie umocnień, naprawę ubytków betony w konstrukcji jazu. – Pragnę również zapewnić, że wycinka drzew przy rowie opaskowym „B” prowadzona podczas tej ważnej dla nas wszystkich inwestycji stanowi niezbędne minimum dla zapewnienia sprawności funkcjonalnej obiektów przeciwpowodziowych. Po wykonaniu prac budowlanych wykonamy nasadzenia nowych drzew i inne. Zagospodarujemy teren przyrodniczo – zaznacza wójt gminy Michałowice Małgorzata Pachecka.

Modernizacja zbiornika ma zakończyć się w październiku 2021 roku. W obrębie inwestycji należy spodziewać się zwiększonego ruchu ciężarówek. – Za wszystkie utrudnienia związane z remontem zbiornika wodnego serdecznie przepraszamy – podaje wójt Pachecka.

Czytaj również: Rośnie popularność Biletu Michałowiczanina


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Szpital Zachodni w Grodzisku Mazowieckim pilnie zatrudni: Szpital Zachodni w Grodzisku Mazowieckim pilnie zatrudni: Ogłoszenie  o  zatrudnieniu  Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Szpital Zachodni im. św. Jana Pawła II w Grodzisku Mazowieckim pilnie zatrudni: specjalistę do prowadzenia umów  z lekarzami rezydentami i stażystami podyplomowymi, w tym ich rozliczanie z NFZksięgową z doświadczeniem w służbie zdrowiainspektora ds. uzdatniania wodymgr farmacji ze specjalizacją z farmacji szpitalnej lub klinicznejspecjalistę ds. zamówień publicznych ze znajomością przepisów Ustawy-Prawo zamówień publicznych                                                                   opiekuna medycznegoinspektor ds. kadr       Oferty prosimy kierować na adres:05-825 Grodzisk Mazowiecki, ul. Daleka 11,e-mail: [email protected], (22) 755-91-53 lub te./fax. (22) 755-90-84z dopiskiem:,,Zgadzam się na przetwarzanie przez Samodzielny Publiczny Specjalistyczny Szpital Zachodni im. św. Jana Pawła II z siedzibą w Grodzisku Mazowieckim              (05-825), ul. Daleka 11  danych osobowych zawartych w moim CV lub w innych dokumentach dołączonych do CV (moje zgłoszenie rekrutacyjne), dla celów prowadzenia rekrutacji na stanowisko wskazane w ogłoszeniu o pracę.”Jeżeli kandydat chce, aby jego zgłoszenie wykorzystane było do celów rekrutacji niż wskazana w ogłoszeniu o pracę, może zamieścić również:,, Dodatkowo zgadzam się na przetwarzanie przez pracodawcę danych osobowych zawartych w moim zgłoszeniu rekrutacyjnym do celów przyszłych rekrutacji”Informacja o przetwarzaniu danych osobowych dostępna jest na  stronie:szpitalzachodni.pl     (w zakładce praca)