Nie tak miała wyglądać sytuacja na podmiejskiej linii kolejowej 447. Jak informuje PKP PLK, termin zakończenia zasadniczych prac to pierwszy kwartał 2019 r.
Teren wokół stacji w Pruszkowie to plac budowy. Oddanie do użytku przejścia podziemnego to pieśń przyszłości, więc pasażerowie na peron dostają się wytyczoną drogą. Czekając na pociąg, mogą popatrzeć na... koparkę. Przypominają sobie wtedy, że we wrześniu wszystko miało być gotowe. Patrzą w kalendarz i widzą, że to już prawie listopad. Kolejarze zwracają uwagę na skumulowanie nieprzewidzianych sytuacji. – Zmiany terminów oddania do użytkowania przejść podziemnych przy stacji i przystankach wynikają z dodatkowych zakresów prac budowlanych, niekiedy związanych z dodatkową procedurą administracyjną, m.in. uzgodnieniami z Wojewódzkim Konserwatorem Zabytków, czy pozwoleniami na rozbiórkę pozyskiwanymi u wojewody. Dodatkowo, zmiany wynikają z kolizji z liniami elektroenergetycznymi, które nie były zlokalizowane na mapach projektowych. Przypomnę, zlokalizowanych zostało ponad 100 takich kolizji. Kabel biegnący przez całą długość linii, który nie był naniesiony na mapę, miał wpływ na termin oddania do użytku przejść podziemnych przy przystankach we Włochach, Piastowie, Brwinowie. Należało zlecić dodatkowe prace projektowe w celu usunięcia kolizji z odwodnieniem, ekranami akustycznymi oraz pracami ziemnymi – wyjaśnia Karol Jakubowski z biura prasowego PKP PLK SA.
Trzeba również zwrócić uwagę na prędkość pociągów. Gdy w poziomie torów zlokalizowane jest prowizoryczne przejście, nie ma mowy o pełnej dynamice. Pozostaje jedynie uzbroić się w cierpliwość... i czekać na zakończenie remontu. Kolejarze podkreślają, że działania są na dobrej drodze. – Prace na całej linii kolejowej są bardzo zaawansowane. Kontynuowane są jeszcze prace wykończeniowe na peronach i w przejściach podziemnych oraz przy tunelu w Pruszkowie. Efektami inwestycji będą perony i przejścia podziemne zostaną do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Prędkość składów pasażerskich, po uzyskaniu wszystkich dokumentów, zostanie podwyższona z 80 km/h do 120 km/h. Komunikację w Pruszkowie poprawi nowy tunel drogowy. Zmodernizowana infrastruktura zapewni wysoki komfort podróży przez następnych kilkadziesiąt lat. Wartość inwestycji na linii Grodzisk Mazowiecki – Warszawa wynosi 285 mln zł – podaje przedstawiciel PKP.
Na finał przyjdzie nam jeszcze poczekać. – Zakończenie wszystkich prac zgodnie z umową planowane jest w pierwszym kwartale przyszłego roku – informuje Karol Jakubowski.
Przeczytaj!
- Kto wyrzucił gołębie?! Mieszkańcy są w szoku!
- WKD tłumaczy się z chaosu komunikacyjnego podczas październikowych prac torowiska w Komorowie
- Pałac w Młochowie odzyska dawny blask! Gmina Nadarzyn rozpoczyna długo wyczekiwany remont
- Przebudowa ulicy Polnej w Komorowie: nowa jezdnia, pobocza i zjazdy do posesji
- Nowe inwestycje w Pruszkowie: staw przy Ks. Józefa i ogród deszczowy przy Szpitalnej
- Wyjątkowa historia wiewiórki z Otrębus!
- WKD znów z utrudnieniami. Pasażerowie nie kryją obaw
- Bezpłatne przejazdy na mecz Polska–Holandia na PGE Narodowym
- Nowa bezpłatna linia M2 w gminie Michałowice – sprawdź trasę i rozkład jazdy
- Przegląd Regionalny, wydanie 337
- Afera z działką pod CPK. Burmistrz Grodziska Mazowieckiego: „Zrobimy wszystko, by pomóc"






















![Remont torów WKD w Komorowie. Zamknięty przejazd kolejowy [GALERIA ZDJĘĆ]](https://static2.przegladregionalny.pl/data/articles/sm-16x9-remont-torow-wkd-w-komorowie-zamkniety-przejazd-kolejowy-galeria-zdjec-1761493434.jpg)

Napisz komentarz
Komentarze