Reklama

Ruszyła budowa ulic Brandta i Tetmajera. Będą utrudnienia

Rozpoczęły się prace przygotowawcze do remontu ulic Brandta i Tetmajera. Drogi zostaną przebudowywane w podobnym czasie.
Ruszyła budowa ulic Brandta i Tetmajera. Będą utrudnienia
Prace ruszyły

Pierwsze działania mają na celu przygotowania dróg do remontu. Postawiono znaki ostrzegawcze o zamknięciu ul. Brandta i zdjęto część ogrodzeń przy ul. Tetmajera. Na razie drogi są przejezdne.

Utrudnienia

- Prace drogowe rozpoczniemy w poniedziałek lub wtorek (12, 13 maja). Zaczniemy od ul. Brandta. Będzie ona częściowo zablokowana, jednak przez większość czasu mieszkańcy tutejszych posesji będą mogli korzystać z drogi. Pozostali kierowcy będą musieli omijać tę ulicę. Niedługo później zaczniemy prace na ul. Tetmajera – przekazał nam przedstawiciel wykonawcy, firmy Bud-Bruk Zakład Robót Drogowych.

Obie ulice zyskają także nową kanalizację deszczową, co pozwoli lepiej odprowadzać wody opadowe i ograniczyć zalewanie posesji i jezdni.

Znaki ostrzegawcze już postanowiono

Przerwy-Tetmajera

Ulica Przerwy-Tetmajera zostanie przebudowana na odcinku od ulicy Fałata do Szarych Szeregów. Jezdnia zostanie poszerzona i będzie miała szerokość 5 metrów. Od strony ulicy Fałata do skrzyżowania z Brandta zaplanowano jednostronny chodnik – to najwęższy fragment ulicy. Od Brandta do Szarych Szeregów pojawi się już chodnik po obu stronach drogi.

Znaki ostrzegawcze już postanowiono

Brandta

Przebudowa obejmie tzw. fragment "płytowy" drogi. Nowa jezdnia będzie miała szerokość 4,5 metra. Po obu stronach zaplanowano pobocza z kostki betonowej o szerokości 0,75 metra. Jezdnia zostanie oddzielona od poboczy krawężnikami najazdowymi. Przy drodze stoi szkoła, dlatego bardzo ważne jest zapewnienie bezpieczeństwa pieszych. Na ul. Brandta zostanie wprowadzone ograniczenie prędkości do 30 km/h, a ruch uspokoją trzy progi zwalniające. Skrzyżowanie z ulicą Przerwy-Tetmajera pozostanie równorzędne, bez zmian w organizacji ruchu.

Finanse

W trakcie przetargu okazało się, że koszt przebudowy będzie mniejszy, niż zakładano. Miasto zaoszczędzone fundusze wykorzysta przy innych inwestycjach. Między innymi podczas stworzenia sieci monitoringu w Piastowie (patrz: W Piastowie pojawią się miejskie kamery).

Zobacz także:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Andrzej 08.05.2025 13:44
Utrudnienia to są zawsze na ul. Tetmajera od ul. Fałata do Dworcowej. Na tym odcinku przy nowych blokach parkują samochody utrudniając przejazd. Przypominam, że jest to również dojazd do parkingu szkolnego na końcu u. Fałata. Potrzeba jest wydzielenia miejsc parkingowych poza jezdnia Tetmajera po stronie nowych bloków. W innym przypadku utrudnienia będą permanentne.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK
Andrzej 08.05.2025 13:38
Utrudnienia to są zawsze na ul. Tetmajera od Fałata do Dworcowej. W związku z parkowaniem przy nowych blokach na ul. Brandta jest bardzo utrudniony przejazd. Przypominam, że jest tędy dojazd do parkingu szkoły przy ul. Fałata. Rodzice z dziećmi regularnie tędy jeżdżą do do szkoły. Potrzeba jest zorganizowania miejsc parkingowych poza jezdnią po stronie nowych bloków.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
OBWIESZCZENIE Starosty Pruszkowskiego OBWIESZCZENIE Starosty Pruszkowskiego OBWIESZCZENIEStarosty Pruszkowskiegoo wszczęciu postępowania w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowejZgodnie z art. 11d ust. 5 ustawy z dnia 10 kwietnia 2003 r. o szczególnych zasadach przygotowaniai realizacji inwestycji w zakresie dróg publicznych (Dz. U. z 2024 r. poz. 311)  zawiadamiam, że na wniosek Burmistrza Gminy Brwinów zostało wszczęte postępowanie administracyjne w sprawie wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej dotyczącej rozbudowy dróg gminnych ul. Żytniej, ul. Moczydłowskiego i ul. 11 Listopada w Brwinowie. Inwestycja obejmuje następujące działki:Nieruchomości objęte linią rozgraniczającą inwestycji (pas drogowy): obręb 0004 w Brwinowie: działki nr ew.: 15/3, 15/7, 15/1, 15/6, 15/13, 15/5, 15/10, 15/15, 15/8, 15/2, 15/11, 15/9, 15/14, 15/4, 14, 3/21, 97/3, 25/1, 25/2, 16 (16/1, 16/2), 49 (49/1, 49/2), 38 (38/1, 38/2, 38/3), 13 (13/1, 13/2), 24 (24/1, 24/2). W odniesieniu do działek ulegających podziałowi – przed nawiasem podano numer działki przed podziałem, w nawiasie numery działek po podziale, numery działek objętych liniami rozgraniczającymi teren (nowy przebieg drogi) zostały oznaczone pogrubioną czcionką.Nieruchomości lub ich części, z których korzystanie będzie ograniczone:obręb 0004 w Brwinowie: działki nr ew.: 98/1, 98/2, 98/12, 52, 53, 38 (38/1, 38/2, 38/3), 24 (24/1, 24/2), 34/36, 34/35, 1/1, 1/2.W odniesieniu do działek ulegających podziałowi – przed nawiasem podano numer działki przed podziałem, w nawiasie numery działek po podziale, numery działek, z których korzystanie będzie ograniczone zostały podkreślone. Jednocześnie informuję o możliwości zapoznania się z aktami sprawy w godzinach pracy urzędu (poniedziałek 8:00-18:00, wtorek, środa i czwartek 8:00-16:00, piątek 8:00-14:00) w Wydziale Architektury Starostwa Powiatowego w Pruszkowie; ul. Drzymały 30, 05-800 Pruszków. Uprzejmie proszę telefonicznie (22 738 14 00, nr wewnętrzny 437) poinformować osobę prowadzącą sprawę (z wyprzedzeniem co najmniej jednodniowym) o planowanym terminie wizyty w celu zagwarantowania możliwości zapoznania się z aktami w wybranym terminie.  
Reklama