Reklama

Czas na uporządkowanie szyldów. Mieszkańcy mogą zyskać dotację na wymianę nośników

W zeszłym roku mieszkańcy Grodziska Mazowieckiego uporządkowali reklamy znajdujące się na ogrodzeniach i płotach. W tym roku do 11 maja uchwała krajobrazowa zobowiązuje ich do uporządkowania szyldów i reklam na budynkach oraz reklam wolnostojących. Dla tych przedsiębiorców, którzy w pierwszej kolejności dostosują swoje szyldy, gmina oferuje częściowy zwrot kosztów.
Czas na uporządkowanie szyldów. Mieszkańcy mogą zyskać dotację na wymianę nośników
Uchwała krajobrazowa określa, jaką powierzchnie witryny mogą zasłaniać reklamy. Fot. UM Grodzisk Mazowiecki

W zeszłym roku z grodziskich płotów zostało zdjęte prawie 90 procent banerów i reklam, które były niezgodne z przepisami uchwały krajobrazowej przyjętej przez radę miasta w 2022 roku. Okazało się, że większość z nich była już niepotrzebna, nieaktualna lub nieczytelna. Burmistrz Grzegorz Benedykciński podziękował mieszkańcom, którzy zaakceptowali i zrealizowali pierwszy etap uchwały, dzięki czemu odsłonięte zostało piękno ich miasta ukrytego za chaosem reklam. 

Czas na witryny i ściany

Szyldy na budynkach oraz te wolno stojące, jak również reklamy zawieszone na witrynach sklepów muszą w tym roku zostać dostosowane do nowych zasad. Pierwsza z nich to symetria. Szyldy nad wejściami i oknami mają być zawieszone symetrycznie, a także mieć ten sam format czy wielkość, jeśli w budynku mieści się kilka podmiotów. Druga zasada to cztery kolory. Szyldy mogą być wykonane z użyciem tylko określonych barw plus biały i czarny. 

Ulotka informacyjna pomoże mieszkańcom zrozumieć zasady, według których mają uporządkować szyldy na ścianach domów. Fot. UM Grodzisk Maz.

– Standard czterech kolorów nie pozwala na to, aby na szyldach były fotografie – dodaje Monika Kwiczak z urzędu miasta. Mogą się więc na nich znajdować tylko napisy i logo. Kolejna zasada mówi, że reklamy nie mogą zasłaniać elementów architektury jak balkony czy filary. A gdy pojawiają się w witrynach, to mogą zajmować nie więcej powierzchni niż 30 proc. Tymczasem jak mówi Monika Kwiczak to najczęstszy błąd: zasłanianie prawie całych witryn reklamami, grafikami itd. W rezultacie nie widać co dany sklep sprzedaje. 

Pomoc grafika i ulotka

Billboardy, tablice, pylony, flagi mogą być maximum trzy na jednej nieruchomości. Odległość między reklamami o tej samej powierzchni w zależności od ich wielkości jest także ściśle określona w uchwale. Ponieważ te zasady nie są tak oczywiste, miasto przygotowało ulotkę ze szczegółowymi informacjami, jak szyldy i reklamy wolnostojące powinny być usytuowane. A także jaki mogą mieć kształt i w jakiej odległości od siebie być eksponowane. 

Gmina oferuje także mieszkańcom bezpłatne konsultacje, czyli pomoc grafika przy zaprojektowaniu zmian. Zgłoszenia z prośbą o nią można wysyłać na adres [email protected]. Aby zachęcić mieszkańców, do realizacji uchwały gmina przygotowała także konkurs, w którym może wziąć udział każdy, kto uważa, że uporządkował szyldy i reklamy zgodnie z zasadami uchwały. Raz w miesiącu komisja powołana przez miasto będzie wyłaniać zwycięzcę, który otrzyma nagrodę w wysokości 3 tys. zł. W ten sposób można zyskać zwrot kosztów poniesionych na wymianę szyldów. LINK DO KONKURSU

                            


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Reklama
Reklama
Reklama