Na przetarg ogłoszony przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wpłynęło osiem ofert. Większość z nich mieści się w zakładanym budżecie. Oferty, które przeszły przez pierwsze przetargowe sito, opiewają na kwoty od niecałych 23 mln zł do 46 mln zł. Tylko jedna z ofert znacznie przekracza wyznaczony budżet, gdyż mówi o 58 mln zł. Złożone oferty będą analizowane, a w drugiej połowie roku wyłoniony zostanie wykonawca.
Będzie wygodniej i bezpieczniej
Celem inwestycji planowanej przez Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad jest zwiększenie przepustowości A2. Droga budowana była w związku z piłkarskimi Mistrzostwami Europy w 2012. Jednak przez te ponad 10 lat użytkowania ruch na A2 znacznie się zwiększył. Z analiz przeprowadzonych przez specjalistyczne służby wynika, że z A2 pomiędzy węzłami Pruszków i Konotopa korzysta dziennie ponad 90 tys. pojazdów.
Dodatkowy pas ruchu jest więc konieczny dla zapewnienia bezpieczeństwa, nie mówiąc już o komforcie jazdy. I tak w wyniku planowanej inwestycji między Łodzią Północ i Pruszkowem A 2 będzie miała trzy pasy ruchu. A między Konotopą w każdą stronę będą aż cztery pasy ruchu.
W tle CPK
Planowane prace budowlane mają być prowadzone w taki sposób, aby zminimalizować utrudnienia dla kierowców. Dlatego przez cały czas trwania budowy, dla każdego z kierunków: tak w stronę Warszawy, jak i w przeciwną, mają być dostępne po dwa pasy ruchu. To absolutnie konieczne, aby ruch samochodowy w tym także TIR-ów między stolicą a centrum kraju odbywał się bez poważniejszych zakłóceń.
Po rozbudowie autostrada A2 ma być jedną z najnowocześniejszych, bo stosujących proekologiczne rozwiązania dróg w Europie. Dzięki zastosowaniu odnawialnych źródeł energii takich jak turbiny wiatrowe A2 ma być samowystarczalna, jeżeli chodzi o oświetlenia itp.
Dodajmy też, że celem tej inwestycji jest także ułatwienie podróży między planowanym Centralnym Portem Komunikacyjnym a Warszawa i Łodzią.
Napisz komentarz
Komentarze