Reklama

Szpital nie ma nic do ukrycia. Jak oceniają jakość opieki medycznej pacjenci.

Dyrektor Samodzielnego Publicznego Specjalistycznego Szpitala Zachodniego Krystyna Płukis zgodziła się, aby zewnętrzna firma przeprowadziła ankietę jakości opieki podczas hospitalizacji. Jak mówi pani dyrektor – szpital nie ma nic do ukrycia.
Szpital nie ma nic do ukrycia. Jak oceniają jakość opieki medycznej pacjenci.
Szpital Zachodni odwiedza dziennie kilka tysięcy ludzi w tym chorych, którzy czekają na wizytę u specjalisty.

Pod szpitalem i w holu ruch jak w centrum miasta. Zapytani o jakość usług pacjenci i odwiedzający, nie chcą mówić. Dlaczego? Kobieta po 50 wyjaśnia, że trudno jej powiedzieć, bo ma wizytę u endokrynologa za trzy lata. Mężczyzna stojący obok dodaje, że ma czekać na urologa pięć lat. 30-latka płacąca za parkometr wyjaśnia – kardiolog to dwa lata. 

Ankieta o niedostępności 

Na stole w sali konferencyjnej szpitala stoi makieta śmigłowca z przyklejonym na szybie zdjęciem dyrektor Krystyny Płukis jako pierwszego pilota. To prezent od pracowników wyjaśnia pani dyrektor. 

– Ankieta jest dla nas ważna, jak poprzednie, które sami prowadziliśmy, gdyż powie nam, co możemy poprawić w naszej pracy, ale też wskaże to, co pacjenci w niej doceniają – mówi Krystyna Płukis. – Co prawda ankieta jest anonimowa, a więc nie wiemy, czy odpowiedzi będą wiarygodne, ale podjęliśmy to ryzyko, bo nasz szpital nie ma nic do ukrycia. Dlatego zgodziłam się, aby firma zewnętrzna ją przeprowadziła – dodaje. Wyniki ankiety poznamy dopiero za rok. Wgląd w nie będzie miała dyrekcja. 

– Skargi pacjentów w naszym szpitalu rozpatrywane są zawsze według procedury. Zgodnie z nią skarżącą się osobę, zapraszamy, aby bezpośrednio przeprowadzić konfrontacje z personelem – mówi pani dyrektor. – Z mojego doświadczenia wynika, że powodem skargi zazwyczaj są nieporozumienie albo niewiedza pacjenta co do systemu opieki zdrowotnej, jaki mamy – dodaje.

Ankietę dotyczącą jakości usług medycznych przeprowadza w grodziskim szpitalu firma zewnętrzna. 
Pytania, które pokażą prawdę 

Link do ankiety został opublikowany na stronie internetowej szpitala. Są tam słowa zachęty do wzięcia w niej udziału, gdyż ma ona pomóc w poprawie jakości świadczonych usług zdrowotnych. Pytania, jakie znajdziemy w ankiecie, dotyczą daty wypisu ze szpitala oraz oddziału, na jakim się przebywało. Czasu, jaki upłynął od skierowania do przyjęcia. Jakości opieki lekarskiej, pielęgniarskiej i fizjoterapeutycznej, a także życzliwości białego personelu. 

Śmigłowiec wylądował na razie w sali konferencyjnej, ale już wkrótce będzie gotowe lądowisko na dachu szpitala, które zapewne pozwoli uratować zdrowie i życie wielu m.in. ofiarom wypadków.

Znajdziemy również pytania dotyczące intensywności bólu i tego, czy personel podejmował skuteczne próby zmniejszenia go. Żywienie i warunki pobytu także interesują autorów analizy. Dodajmy, że jak nas poinformowała dyrektor Płukis po poprzedniej ankiecie dyrekcja zadbała o to, aby posiłki docierały do pacjentów cieple.

 


Podziel się
Oceń

Napisz komentarz
Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Komentarze
Krystyna Majewka 24.03.2023 22:34
Wielkim jest powołaniem ratowanie ludzkiego życia i zdrowia. Za taką właśnie działalność dla dobra cierpiących serdecznie dziękujemy całemu Oddziałowi Wewnętrznemu i Intensywnej terapii. Troskliwa, fachową i serdeczną opieka jakiej doznał mój zięc zasługuje na najwyższe, uznanie Dziękujemy. RODZINA

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Krystyna Majewska 24.03.2023 22:23
Mój zięc był na oddziale wewnętrznym a później na intensywnej terapii. Nie mamy zastrzeżeń ani do personelu medycznego ani do obslugi. Dziękujemy za wspaniałe zajęcie się chorym. Tesciowa.

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
amanna 23.03.2023 17:54
w przychodni rodzinnej na wyjęcie karty do lekarza rodzinnego czeka się dwa tygodnie ...........

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Zgodnie z art. 24 ust. 1 pkt 3 i 4 ustawy o ochronie danych osobowych, podanie danych jest dobrowolne, Użytkownikowi przysługuje prawo dostępu do treści swoich danych i ich poprawiania.
Reklama
Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!
 
Reklama
Reklama