Reklama

Urzędy nieczynne

Urzędy nieczynne

Autor: Fot. Powiat Pruszkowski

W związku ze stanem epidemicznym wprowadzono ograniczenia w funkcjonowaniu urzędów. Magistraty gmin powiatu pruszkowskiego nie obsługują interesantów, sprawy można załatwiać drogą elektroniczną.

Na dwa tygodnie zamknięto przedszkola i szkoły. Odwołane zostały również imprezy sportowe oraz wydarzenia kulturalne. Pod koniec ubiegłego tygodnia władze samorządowe apelowały o ograniczenie wizyt w urzędach, jednak sytuacja zmienia się dynamicznie. Kilka dni później magistraty zostały zamknięte.

Od 13 marca wprowadzono zmiany w sposobie obsługi interesantów w urzędzie miasta Pruszkowa. Załatwianie spraw odbywa się w tymczasowym biurze obsługi mieszkańca w pokoju numer 6 na parterze. Wcześniej sprawę trzeba zgłosić temat w kancelarii magistratu. Władze zalecają kontakt telefoniczny pond numerem: 22 735 88 88. Mieszkańcy mogą korzystać z systemu ePUAP, kontaktu mailowego oraz formularzy pytań do prezydenta. – Szanowni Mieszkańcy, bezpieczeństwo Wasze i pracowników Urzędu Miasta, to teraz priorytet. Dziękuję za zrozumienie i zastosowanie się do mojej decyzji – podkreśla Paweł Makuch, prezydent Pruszkowa. Ponadto, od 16 marca Urząd Stanu Cywilnego został zamknięty do odwołania. W związku z tym w pruszkowskim magistracie będą prowadzone rejestracje urodzeń i zgonów.

Należy dodać, że zamknięte do odwołania są pływalnia Kapry i Książnica Pruszkowska oraz jej wszystkie filie. Nie odbywają się zajęcia w Zespole Tańca Ludowego "Pruszkowiacy", Miejskim Ośrodku Kultury "Kamyk" oraz Muzeum Starożytnego Hutnictwa Mazowieckiego. Z kolei przewodniczący Rady Miasta Pruszkowa podjął decyzję o odwołaniu najbliższej sesji oraz posiedzeń komisji.

Od 16 marca do odwołania w Starostwie Powiatowym w Pruszkowie wprowadzono pracę zdalną. Wszystkie wydziału i filie zostały zamknięte dla interesantów. Kontakt osobisty z pracownikiem możliwy po wcześniejszym ustaleniu telefonicznym – 22 738 14 00, 22 738 14 22 bądź mailowym – [email protected].

Również naczelnik pruszkowskiego urzędu skarbowego zwrócił się z prośbą o rozważenie możliwości załatwienia spraw drogą elektroniczną. Możliwy jest również kontakt telefoniczny: 22 738 07 29 (biuro podawcze), 22 738 07 22 (pomoc w zakresie usługi Twój e-PIT), 22 738 07 34 (podatek dochodowy).

Pod koniec ubiegłego tygodnia władze Michałowic apelowały o ograniczenie wizyt w urzędzie, ale od 17 marca wprowadzono kolejne zmiany. Magistrat został zamknięty dla mieszkańców. Możliwy jest kontakt telefoniczny: 22 350 91 91 oraz mailowy: [email protected]. Urzędnicy zachęcają do załatwiania spraw przez ePUAP oraz e-Urząd. Warto dodać, że osoby, które nie są w stanie przesłać dokumentów drogą elektroniczną mogą skorzystać z urny, która znajdzie się w przedsionku urzędu. Wszelkie opłaty należy regulować elektronicznie bądź w placówkach pocztowych lub bankach. Odwołana została również najbliższa sesja rady gminy oraz komisje.

Od 16 do 20 marca obowiązują zmiany w obsłudze mieszkańców w urzędzie w Piastowie. Wskazany jest kontakt telefoniczny (22 77 05 200) z magistratem, aby ustalić, czy wizyta jest konieczna. Jeśli tak – sprawę należy, zgodnie ze wskazówkami, uregulować w kancelarii urzędu. Warto dodać, że kasa jest nieczynna. W Urzędzie Stanu Cywilnego można załatwić akt zgonu. Pozostałe sprawy po kontakcie telefonicznym – 22 770 52 75.

Ograniczenie w funkcjonowaniu urzędu wprowadziły władcze Raszyna. Od 17 marca do odwołania załatwianie spraw będzie odbywało się telefonicznie – 22 701 77 77, mailowo: [email protected] bądź przez ePUAP.

 

Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!