Nie trzeba wychodzić z domu, żeby załatwić urzędową sprawę. W Starostwie Powiatowym w Pruszkowie można skorzystać z 30 e-usług.
Chcielibyśmy, żeby wizyta w urzędzie przebiegała miło, sprawnie i przyjemnie. Rzeczywistość często bywa inna. Wskazana jest cierpliwość ze względu na występujące kolejki, wypełnianie formularzy i dołączanie do nich właściwych dokumentów bywa czasochłonne i skomplikowane. Recepta? Doskonałym rozwiązaniem jest rozwój e-administracji.
Niemal codziennie korzystamy z Internetu. Możemy to robić praktycznie w każdym miejscu i czasie. Dlatego też możliwość załatwienia sprawy urzędowej drogą elektroniczną dla wielu osób jest udogodnieniem. W Starostwie Powiatowym w Pruszkowie, w ramach projektu "Rozwój e-usług w Powiecie Pruszkowskim", wprowadzono zintegrowany system informatyczny. Istotnym rozwiązaniem jest uruchomienie portalu e-Urząd. Działanie jest współfinansowane ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
E-Urząd pozwala mieszkańcom powiatu na załatwienie licznych spraw. Dostępnych jest 30 e-usług z zakresu spraw komunikacyjnych, ochrony środowiska, obywatelskich i dotyczących prawa budowlanego. Aby wysłać wniosek drogą elektroniczną, należy posiadać profil zaufany bądź kwalifikowany podpis elektroniczny.
Jak załatwić sprawę online? Wystarczy wejść na stronę https://eurzad.powiat.pruszkow.pl, następnie zarejestrować się bezpłatnie na portalu e-Urząd. Kolejny krok to zapoznanie się z kartą e-usługi, wypełnienie formularza, podpisanie go i wysłanie. Gdy wykonamy te kroki, można już rejestrować wnioski w Starostwie. Urzędnicy następnie zweryfikują dokumenty. Potem wystarczy cierpliwie czekać. Warto jednak nadmienić, że czasem może zachodzić konieczność dostarczenia oryginałów.
Starostwo rozwija e-usługi
- 11.09.2019 03:56

Napisz komentarz
Komentarze