Reklama

Tydzień bez Dworca Centralnego

Od 8 do 16 listopada 2025 roku kolejarze zamkną Dworzec Centralny. Zamknięcie obejmie także tunel średnicowy. -Akurat na długi weekend? - pytają podróżni. -Dzięki nowym rozjazdom zwiększy się liczba dostępnych torów do przejazdu – odpowiadają PKP PLK.
Tydzień bez Dworca Centralnego
Dworzec Centralny przez tydzień nie będzie dostępny zarówno dla pociągów dalekobieżnych, podmiejskich i regionalnych.

Źródło: PKP PLK

Rozbudowa rozjazdów na stacji Warszawa Centralna to spore utrudnienie komunikacyjne dla osób, które codziennie dojeżdżają z podwarszawskich miejscowości do stolicy. 

Dworzec wyłączony z ruchu 

Od 8 do 16 listopada br. Dworzec Centralny nie będzie dostępny zarówno dla pociągów dalekobieżnych, podmiejskich i regionalnych. Kolejarze planują przez ten czas rozbudowę rozjazdów na stacji Warszawa Centralna. 

-Inwestycja obejmuje budowę tzw. trapezu rozjazdowego, który znacząco zwiększy przepustowość stacji i umożliwi przejazd większej liczby pociągów. Prace zostaną sfinansowane z budżetu państwa i zaplanowaliśmy je w listopadzie – tłumaczy Anna Znajewska-Pawluk z zespołu prasowego Polskich Kolej Państwowych. 

-To rozwiązanie pozwoli na sprawniejsze prowadzenie ruchu pociągów, szczególnie w kontekście planowanej modernizacji stacji Warszawa Wschodnia, która wiąże się z czasowym zamknięciem torów na odcinku Warszawa Centralna – Warszawa Wschodnia. W tym samym terminie, korzystając z zamknięć torów wymienimy wyeksploatowane rozjazdy na przystanku Warszawa Włochy – podkreśla. 

PKP PLK: „Dzięki nowym rozjazdom zwiększy się liczba dostępnych torów” 

Polskie Koleje Państwowe wyjaśniają, że dzięki nowym rozjazdom zwiększy się liczba dostępnych torów do przejazdów i manewrów, co przełoży się na wyższą efektywność i przepustowość stacji. -W ramach inwestycji zainstalowane zostaną również nowoczesne urządzenia SRK (Sterowanie Ruchem Kolejowym), niezbędne do bezpiecznego prowadzenia ruchu pociągów – mówi Anna Znajewska-Pawluk. 

Na czas przeprowadzania prac pociągi będą jeździły po tymczasowo zmienionych trasach. Wybrane składy zostaną skierowane przez Warszawę Gdańską oraz Warszawę Śródmieście, m.in. Intercity z i do Białegostoku, Lublina, Poznania, Bydgoszczy, Gdyni, Olsztyna. 

Pociągi jadące z kierunku zachodniego zakończą bieg na stacji Warszawa Główna, m.in. pociągi Polregio, ŁKA, SKM (S3) z i do Warszawy Lotniska Chopina, Żyrardowa i Skierniewic oraz Płocka. 

Pociągi z kierunku wschodniego będą kończyć trasę na stacji Warszawa Wschodnia, m.in. z i do Terespola, Gdyni (rozpoczynające i kończące bieg w Warszawie), Koleje Mazowieckie z i do Modlina, Szybka Kolej Miejska z i do Legionowa (S3) oraz Koleje Mazowieckie z i do Siedlec i Łukowa.

Będzie piekło?

Zamknięcie dworca to spore utrudnienia dla pasażerów z podwarszawskich miejscowości, którzy codziennie dojeżdżają do stolicy do pracy lub szkoły. Warto dodać, że dziennie przez stację Warszawa Centralna przejeżdża prawie 400 pociągów. 

-Czas z tym wreszcie skończyć! Może jeszcze zamknąć lotnisko,bo remont by się przydał? Przesada naprawdę. Nie płacę podatków -komentuje jeden z pasażerów. 

Umowę na realizację prac została podpisana z firmą Zakłady Automatyki KOMBUD S.A. Wartość kontraktu wynosi blisko 6,5 mln zł netto.

Czytaj też:

Więcej o autorze / autorach:
Podziel się
Oceń

Napisz komentarz

Wysyłając komentarz akceptujesz regulamin serwisu Przegląd Regionalny. MIKAWAS Sp. z o.o. z siedzibą w Piasecznie przy ul. Jana Pawła II 29A, jest administratorem twoich danych osobowych dla celów związanych z korzystaniem z serwisu. Link do Polityki prywatności: LINK

Komentarze

Kliknij „obserwuj”, aby wiedzieć, co dzieje się w powiecie piaseczyńskim.
Najciekawsze wiadomości z przegladregionalny.pl znajdziesz w Google News!