Kolejka zainstalowała mobilne automaty biletowe

0
503
Reklama

Warszawska Kolej Dojazdowa zainstalowała w niektórych pociągach mobilne automaty biletowe, w których zapłacimy kartą. Jednocześnie z przystanków kolejki znikną stacjonarne biletomaty.

Wraz z początkiem czerwca ruszył pilotażowy program płatności kartą za bilety kupione w pociągu. W 14 składach zainstalowano automaty, w których kupimy wszystkie bilety dostępne w ofercie WKD. Płatności możemy dokonać wyłącznie bezgotówkowo.

– W tym trudnym czasie epidemii wywołanej COVID-19, Warszawska Kolej Dojazdowa w odpowiedzi na oczekiwania pasażerów, wprowadza mobilne biletomaty bezgotówkowe. Naszym celem jest dodatkowe zwiększanie bezpieczeństwa podróży w pociągach WKD. Płatność kartą za bilety zakupione w biletomatach zainstalowanych w pociągach WKD gwarantuje bezpieczniejszą i bardziej higieniczną możliwość płatności za transakcję niż tradycyjna płatność gotówkową – tłumaczy decyzję o wdrożeniu nowego systemu spółka WKD Sp. z o.o. Test systemu ma potrwać trzy miesiące.

Czytaj także: Ulgi przejazdowe

Reklama
Automaty znikają

Tymczasem z przystanków kolejki znikną biletomaty stacjonarne. Dobiegła bowiem końca umowa z dotychczasowym operatorem systemu, czyli Mennicą Polską. Na przełomie roku WKD przeprowadziła przetarg na obsługę systemu, a wyłoniona w nim firma ASEC miała zainstalować nowe urządzenia do końca czerwca. Wymiana systemu miała odbyć się płynnie, jednak pandemia pokrzyżowała plany przewoźnika. – Zmiana terminu instalacji nowych stacjonarnych urządzeń do sprzedaży biletów WKD spowodowana została skutkami gospodarczymi będącymi następstwem zagrożenia epidemicznego z uwagi na rozprzestrzenianie się koronawirusa SARS-Cov-2, wywołującego chorobę zakaźną COVID-19. Dynamika rozprzestrzeniania się tego zagrożenia, w obliczu narastającej liczby chorych, w trosce o zdrowie i bezpieczeństwo ludności, zmusiła zarówno państwowe, jak i międzynarodowe ośrodki decyzyjne do wprowadzenia w kraju i na świecie szeregu koniecznych rozwiązań legislacyjnych związanych z zapobieganiem bądź ograniczaniem szerzenia się epidemii. Decyzje te, choć niezbędne, wpłynęły negatywnie na wiele obszarów życia społeczno-gospodarczego. Sytuacja epidemiczna i podjęte przez większość krajów na świecie, wymagane środki zapobiegawcze i obostrzenia sparaliżowały sektor przemysłowy, co spowodowało wstrzymanie produkcji i brak dostaw, w tym podzespołów niezbędnych do terminowej realizacji zamówienia przez nowego operatora. Z uwagi na zaistniałe okoliczności, stacjonarne automaty biletowe zostaną zainstalowane na peronach stacji i przystanków osobowych WKD w późniejszym terminie, do pierwszego września – tłumaczą przedstawiciele spółki.

Do tego czasu pasażerowie będą mogli kupić bilety w kasach na przystankach wukadki, a także w niektórych kioskach. Funkcjonuje również system płatności mobilnej przez SkyCash i mPay.

Reklama

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj