Tirom mówimy stanowcze nie

0
611

Wszystko wskazuje na to, że gmina Lesznowola da firmie Panattoni zielone światło dla budowy wielkich magazynów.

W Zgorzale, na terenie gminy Lesznowola w powiecie piaseczyńskim, planowana jest budowa wielkich hal magazynowych. O inwestycji zrobiło się głośno w lutym br., po opublikowaniu w BIP gminy Lesznowola informacji o prowadzonej procedurze oceny oddziaływania na środowisko przedsięwzięcia polegającego na budowie zespołu magazynowo-usługowo-produkcyjnego na działkach obejmujących łącznie 11 ha między ulicami Raszyńską, Postępu i Wróbelka. Plany te zaniepokoiły również mieszkańców gminy Raszyn, przez którą miałyby jeździć samochody na budowę magazynów, a w przyszłości tiry. Sprawą zajęły się rady gminy Raszyn i powiatu pruszkowskiego. Radni zapowiedzieli bezwzględne zablokowanie możliwości poruszania się tirów po leżących na terenie gminy Raszyn drogach. Wójt gminy Andrzej Zaręba wyraził również zdziwienie wobec planów skomunikowania hal tzw. obwodnicą Zamienia z trasą S7 już po jej powstaniu. Obwodnica miałaby biec na granicy gmin Lesznowola i Raszyn.

– Urzędnicy gminy Lesznowola przedstawiali ten projekt jako służący skomunikowaniu istniejących i planowanych osiedli – poinformował Zaręba uczestników Komisji Rolnictwa, Ochrony Środowiska i Porządku Publicznego w Raszynie na początku lutego. Zwracano wówczas uwagę, że takie informacje miał również inwestor budujący Kampus+, który miał współfinansować budowę obwodnicy. W tej sytuacji budowa obwodnicy Zamienia stanęła pod znakiem zapytania.

Dojazd drogami lokalnymi?

– W tej sytuacji jedyną drogą dojazdową do wielkich hal magazynowych będą wszystkie dostępne drogi lokalne, które nie są do tego w żaden sposób przystosowane, a przede wszystkim generuje to ogromne skutki społeczne dla mieszkańców wszystkich miejscowości, które znajdują się w okolicach inwestycji – zwraca uwagę jeden z mieszkańców Dawidów Bankowych. Samorządowcy podjęli więc kroki zmierzające do zmiany organizacji ruchu w okolicy. W maju na ulicy Złotej od strony Podolszyna oraz ul. Starzyńskiego w Dawidach stanęły znaki ograniczające prędkość do 40 km/h i tonaż pojazdów do 8 t (oprócz niezbędnej obsługi znajdujących się na tych ulicach posesji).

Obecnie dobiega końca postępowanie w sprawie wydania Panattoni Europe sp. z o.o. decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji. Jak wynika z odpowiedzi gminy Lesznowola na wniosek jednej z mieszkanek o dostęp do udziału w postępowaniu, „oddziaływanie planowanej inwestycji zamknie się w granicach wyżej wymienionych nieruchomości” – czyli tych na których mają powstać magazyny, pomieszczenia biurowo-administracyjne i parkingi. Taki raport przedstawił inwestor i wszystko wskazuje na to, że Lesznowola nie zamierza go kwestionować ani domagać się dodatkowych analiz.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj