reklama

Rozkład do konsultacji

0
fot. Joanna Grela

Warszawska Kolej Dojazdowa przygotowała projekt rocznego rozkładu jazdy. Jednocześnie pyta pasażerów o preferencje i opinie na ten temat.

WKD jest jednym z najpopularniejszych przewoźników lokalnych w kraju. Rokrocznie „wukadka” bije rekordy, jeśli chodzi o liczbę pasażerów. Tak było przynajmniej do 2019 roku – wówczas z usług przewoźnika skorzystało rekordowe 8,8 mln pasażerów. Kolejny rok przyniósł jednak pandemię, która mocno dała się we znaki całej branży. Lockdown, reżim sanitarny i limity pasażerów – to wszystko sprawiło, że Warszawska Kolej Dojazdowa zamknęła 2020 rok z wynikiem na poziomie 4,6 mln pasażerów – blisko połowę mniej niż w roku wcześniejszym.

Spółka nie zwalnia jednak tempa. Wciąż trwa modernizacja linii, ruszyła budowa drugiego toru na odcinku Grodzisk Mazowiecki Radońska – Podkowa Leśna Główna. W planach jest też dalszy rozwój taboru czy modernizacja centrum sterowania ruchem na linii. Władze spółki podkreślają jednak, że głównym wyznacznikiem planowanych zmian są sami pasażerowie. Dlatego przy okazji nowego rozkładu jazdy przygotowano również ankietę, w której możemy wyrazić swoje zdanie. – Zwracamy się z uprzejmą prośbą o wypełnienie niniejszej ankiety, której wyniki pozwolą poznać Państwa preferencje związane z przejazdami pociągami spółki Warszawska Kolej Dojazdowa sp. z o.o., a także Państwa opinię na temat projektu Rocznego Rozkładu Jazdy Pociągów edycji 2021/2022 obowiązującego od dnia 12 grudnia 2021 roku – czytamy w komunikacie WKD.

W krótkim formularzu pyta m.in. o przesiadki do innych środków transportu, częstotliwość kursowania pociągów czy jakość taboru. Możemy też zaproponować własne zmiany do projektowanego nowego rozkładu jazdy.

Nowy rozkład nie różni się wiele od aktualnie obowiązującego. Należy jednak mieć na uwadze, że nie uwzględnia on czasowych utrudnień i zmian, które czekają pasażerów w związku z trwającą modernizacją linii. A tych możemy spodziewać się już niebawem. Spółka ogłosiła już bowiem przetarg na budowę drugiego toru i przebudowę istniejącej infrastruktury. Termin składania ofert w postępowaniu mija 7 października. Wyłoniony wykonawca będzie miał 22 miesiące na realizację zadania. Spółka liczy jednak, że inwestycję uda się zakończyć wcześniej.

Koszt modernizacji i rozbudowy linii to 108 milionów złotych.

Czytaj również: Pruszków i PKP podpisały porozumienie w sprawie wiaduktu

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version