reklama

Powstanie drugi tor

0
WKD, warszawska kolej dojazdowa, przetarg, podkowa leśna, grodzisk mazowiecki, drugi tor WKD, tor WKD, podkowa leśna zachodnia, kazimierówka, brzózki, grodzisk mazowiecki okrężna, grodzisk mazowiecki piaskowa, grodzisk mazowiecki jordanowice, grodzisk mazowiecki radońska
fot. Andrzej Błaszczak, lic. CC BY-SA 4.0 Wikimedia commons

Warszawska Kolej Dojazdowa ogłosiła przetarg na przebudowę oraz rozbudową linii nr 47 na odcinku od Podkowy Leśnej do Grodziska Mazowieckiego. Powstanie drugi tor.

Inwestycja zakłada przebudowę linii 47 od Podkowy Leśnej Głównej do Grodziska Mazowieckiego Radońskiej. Remontowany odcinek ma ok. 7,5 km a na jego drodze są dwie stacje oraz sześć przystanków. Zakres prac zakłada przebudowę istniejącego toru oraz ma powstać drugi tor.

Remont ma zmienić układ przystanku Podkowa Leśna Zachodnia, dzięki rozjazdowi po stronie zachodniej pociągi na linii do i z Milanówka oraz do i z Grodziska będą zatrzymywać się w odpowiednim kierunku przy tych peronach. Cały remontowany odcinek ma zostać wyposażony w samoczynną, dwukierunkową komputerową blokadę liniową. Linia ma być przystosowana do prędkości maksymalnej 80 km/h. Dzięki przebudowie przewidywane jest zwiększenie przepustowości odcinka.

W zakres prac wchodzą także: przebudowa przejazdów kolejowo-drogowych i przejść dla pieszych na poziomie szyn, przebudowa dróg dojazdowych oraz infrastruktury podziemnej, a także rozbiórka i budowa nowych obiektów inżynieryjnych (mostów i przepustów).

Mają powstać nowe perony na przystankach Podkowa Leśna Zachodnia, Kazimierówka, Brzózki, Grodzisk Mazowiecki Okrężna, Grodzisk Mazowiecki Piaskowa, Grodzisk Mazowiecki Jordanowice oraz na stacji Grodzisk Mazowiecki Radońska.

Projekt: Projekt wiaty, proj. Transprojekt Gdański / mat. WKD

Na peronach zostaną postawione wiaty wykonane z profili stalowych, obłożone obudową z kompozytów naśladujących elementy drewniane. Na tylnej ścianie przewidziano rośliny pnące na konstrukcji z siatki stalowej. Pod zadaszeniem zaplanowane jest postawione biletomatów oraz miejsce dla osób na wózkach.

Termin składania prac mija 7 października, a o wyborze zadecyduje cena (85 proc.) oraz termin realizacji (15 proc.). W postępowaniu zostanie przeprowadzona aukcja elektroniczna.

Na całą realizację prac przeznaczono aż 22 miesiące, przy czym wykonawca będzie można zaoferować skrócenie tego terminu o 1-2 miesiące.

Czytaj również: Pruszków i PKP podpisały porozumienie w sprawie wiaduktu

BRAK KOMENTARZY

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Exit mobile version