Obwodnica niezagrożona

0
340

Marszałek Adam Struzik poinformował, że w jego ocenie obecny kryzys nie wpłynie na budowę długo oczekiwanej obwodnicy Grodziska Mazowieckiego.

Na budowę trasy samorząd województwa zaplanował kwotę 193 mln zł. W ogłoszonym na początku roku przetargu zgłosiło się siedmiu wykonawców. Kiedy na początku kwietnia otwarto oferty, okazało się, że wszystkie mieszczą się w planowanym budżecie. Najtańszą propozycję złożyła firma Strabag – jej oferta opiewa na nieco ponad 145,5 mln zł. Najwyżej swoje usługi wyceniła firma Intop Warszawa, która zażądała 181 mln zł. Jako że wszyscy oferenci zaproponowali podobne warunki dotyczące pozostałych kryteriów (60 miesięcy rękojmi, odpowiednie doświadczenie kierownika budowy), decydującym elementem będzie właśnie cena. Wynik przetargu nie został jeszcze ogłoszony, ale patrząc na kwoty ofert możemy założyć, iż zwycięzcą przetargu będzie właśnie pruszkowski Strabag.

Struzik wyraził optymizm w kwestii realizacji inwestycji. – Dostaniemy dofinansowanie na budowę stanowiące blisko 80 procent kosztów – mówił marszałek podczas zorganizowanej online konferencji. – Jestem przekonany, że uda nam się inwestycję zrealizować w stu procentach.

W tym samym tonie wypowiadała się wicemarszałek Elżbieta Lanc. – Nie chcemy blokować inwestycji ważnych dla strategicznego rozwoju i takich, które gwarantują, że będą wykorzystane – mówiła. – Nie chcę się odnosić do przedsięwzięć zaplanowanych przez rząd, które definitywnie nie będą w przyszłej perspektywie wykorzystywane. Myślimy tutaj chociażby o lotnisku w Baranowie.

Planowana obwodnica o długości ok. 7,4 km będzie przebiegać w ciągu drogi wojewódzkiej nr 579 od węzła Grodzisk Mazowiecki na A2. Za strefą przemysłową, w Chlebni, droga zacznie odbijać na zachód, omijając granice miasta. Następnie droga poprowadzi przez Wólkę Grodziską, Kozery i Kozerki, a następnie Kałęczyn, gdzie połączy się ze starym przebiegiem DW579. Projekt zakłada budowę ciągów pieszych i skrzyżowań. Planowane są także trzy ronda: na przecięciu z ul. Logistyczną w strefie przemysłowej, ul. Orlicz-Dreszera w Kozerach oraz z ul. Radziejowicką w Kałęczynie. W trakcie prac trzeba będzie również przenieść istniejącą infrastrukturę podziemną. Otwarcie obwodnicy ma nastąpić 27 miesięcy od chwili podpisania umowy. Nową trasą powinniśmy więc pojechać już w 2022 r.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj