Dziś wahadło, jutro rondo

0
113

Budowa obwodnicy Grodziska wchodzi w kolejny etap. Właśnie powstaje rondo w Kałęczynie. W związku z pracami na ul. Radziejowickiej wprowadzono ruch wahadłowy.

Rozpoczęta pod koniec inwestycja posuwa się dobrym tempem. Prace wkraczają właśnie w nowy etap. W ciągu drogi wojewódzkiej nr 579 w Kałęczynie powstaje rondo. W związku z tym na ul. Radziejowickiej wprowadzono ruch wahadłowy. Nowa organizacja ruchu obowiązuje od 12 stycznia. Zmiany dotyczą odcinka drogi od ul. Znajomej do posesji numer 203 w Kałęczynie (dokładną lokalizację znajdziemy tu). Fragment liczy ok. 250 metrów.

Powstające w tym miejscu rondo będzie niejako początkiem obwodnicy Grodziska. Licząca nieco ponad 7,5 km trasa będzie prowadzić od tego punktu do węzła Grodzisk Mazowiecki na A2. Droga będzie przebiegała przez Kałęczyn, Kozery, Kozerki, Wólkę Grodziską i Chlebnię. W jej ciągu zaplanowano trzy ronda: na przecięciu z ul. Logistyczną w strefie przemysłowej Grodziska, z ul. Orlicz-Dreszera w Kozerach oraz na opisanym powyżej skrzyżowaniu z ul. Radziejowicką. Obwodnica będzie jednojezdniową trasą z dwoma pasami ruchu i poboczem po obu stronach. Oprócz rond, wykonawca wybuduje również dwa inne skrzyżowania, jak również trzy mosty oraz drogi serwisowe i rowerowe. Przewidziano również ustawienie ekranów akustycznych na odcinku o długości ok. 1,6 km. W trakcie prac trzeba będzie również przenieść infrastrukturę podziemną.

Czytaj także: Powrót uczniów do szkół

Obwodnica diametralnie zmieni nasze życie. Umożliwi dalszy, dynamiczny rozwój gminy, spowoduje zmniejszenie liczby samochodów w mieście (niektóre ulice zostaną zamknięte dla transportu ciężkiego), zmniejszy się też ilość spalin. Jest to jedna z największych w ostatnim czasie inwestycji na Mazowszu – opisują inwestycję przedstawiciele grodziskiego magistratu. Obwodnica ma również zwiększyć atrakcyjność inwestycyjną zachodniej części aglomeracji warszawskiej i poprawić bezpieczeństwo w ruchu drogowym.

Planowo obwodnica ma być gotowa do końca 2022 r. Koszt budowy to niecałe 146 mln zł, z czego 116 milionów złotych pokryje dofinansowanie w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2014-2020. Wykonawcą robót jest pruszkowski STRABAG.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj