Tworzenie stron internetowych – jak robić to dobrze?

6

Strona internetowa to wizytówka firmy w sieci. To także narzędzie marketingowe i sprzedażowe. W związku z tym strona internetowa musi być stworzona w sposób przemyślany. Warto jest zatem wiedzieć na co zwrócić uwagę projektując stronę internetową.

Odpowiedni design strony internetowej

Projektując szatę graficzną strony internetowej myśleć należy przede wszystkim o użytkownikach, a zatem o potencjalnych klientach. Przede wszystkim nie należy przesadzić. Wykorzystywanie wszystkich najnowszych technologii i umieszczanie na stronie różnego rodzaju efektów wizualnych nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Być może strona wygląda oryginalnie i nowocześnie, ale czy trafia do użytkowników? Czy jest dla nich przyjazna? A właśnie to jest najważniejsze  kontekście projektu szaty graficznej strony. Tworząc design strony przede wszystkim zastanowić należy się nad tym do kogo strona jest kierowana. Kto stanowi grupę docelową. Strona musi odpowiadać potrzebom użytkowników.

Natłok informacji

Tworzenie stron internetowych nie jest takie łatwe jak wielu może się wydawać. Często można przy tym przesadzić. Przykładem może być zamieszczenie na stronie zbyt wielu informacji. Zbyt duża liczba informacji sprawia, że użytkownik traci czas na szukanie tego co go konkretnie interesuje. Innymi słowy, strona może użytkownika przytłoczyć. To zdecydowanie zniechęca do korzystania z takiej strony. Użytkownicy szybko z niej uciekają. Dlatego ważne jest, aby dokładnie przemyśleć jakie informacje warto zamieścić na stronie. Jakie informacje mogą zainteresować użytkowników, a które są po prostu zbędne. Warto także wszystkie informacje w sposób przejrzysty uporządkować i pogrupować w odpowiednie bloki tematyczne.

Nawigacja strony

Oprócz desingu i treści na stronie bardzo ważna jest także odpowiednia nawigacja. Użytkownik powinien poruszać się po stronie w sposób intuicyjny. Nie powinien zastanawiać się w jaki sposób dotrzeć do interesujących go treści. Prostota jest tutaj zaletą. Budowa nawigacji po stronie zależy oczywiście od typu konkretnego serwisu. Inaczej będzie to wyglądało w przypadku typowej strony firmowej, a inaczej w przypadku sklepu internetowego. Warto zatem w tym celu poprosić o pomoc doświadczoną agencję interaktywną. Na rynku funkcjonuje ich wiele. Warto przeanalizować ich oferty, np. na stronie https://www.ibif.pl/oferta/strony-internetowe