Lepsza informacja

56

Pasażerowie PKP na linii Warszawa Włochy – Grodzisk Maz. niedługo będą mogli skorzystać z dodatkowych informacji ułatwiających podróż.

Spółka PKP Polskie Linie Kolejowe SA rozpoczęła montaż systemu dynamicznej informacji pasażerskiej (SDIP).             Dzięki nowym urządzeniom, wśród których znajdują się infokioski, wyświetlacze i systemy nagłośnieniowe, uzyskamy łatwiejszy i pełniejszy dostęp do informacji. SDIP pojawi się na stacjach zmodernizowanych ostatnio w ramach remontu linii 447. System znajdziemy w Milanówku, Brwinowie, Parzniewie, Piastowie i Pruszkowie oraz na stacjach Warszawa Ursus, Warszawa Ursus Niedźwiadek i Warszawa Włochy.

Jakie ułatwienia czekają na pasażerów w związku z nową instalacją? Przy krawędziach peronów oraz w przejściach podziemnych pojawią się wyświetlacze informujące o przyjazdach i odjazdach pociągów. Te same informacje będą podawane przez zintegrowane z wyświetlaczami głośniki. W infokioskach sprawdzimy rozkład jazdy. System będzie aktualizowany na bieżąco, dzięki czemu szybko uzyskamy informacje na temat opóźnień i zmian w rozkładzie. Na każdej stacji pojawi się również od 14 do 35 kamer monitoringu, które mają zapewnić bezpieczeństwo pasażerom, a także zapewnić stały nadzór i ochronę obiektów przed dewastacją. Łącznie na linii pojawią się 142 wyświetlacze, 340 głośników, 17 infokiosków i 181 kamer. Wykonawca kończy instalację systemu, który powinien zostać uruchomiony przed grudniową zmianą rozkładu.

Instalacja SDIP to kolejny element gruntownej modernizacji linii 447. Przypomnijmy: remont linii łączącej Warszawę Zachodnią i Grodzisk Maz. trwa od 2017 r. W trakcie modernizacji m.in. wymieniono trakcję, szyny i podkłady, wyremontowano dworce i utworzono przystanek w Parzniewie. Pierwotnie modernizacja miała zakończyć się w lutym br., jednak liczne opóźnienia zmusiły spółkę do zmiany terminu. Większość prac dobiegła już końca. Budowane w ramach inwestycji przejścia podziemne i tunele są już gotowe, trwają odbiory techniczne poszczególnych elementów modernizacji. Oprócz poprawy bezpieczeństwa i komfortu pasażerów, istotnym celem remontu jest zwiększenie prędkości składów pasażerskich na tym odcinku z 80 km/h do 120 km/h. Łączny koszt projektu wynosi 285 mln zł netto, z czego 85% stanowi dofinansowanie z programu unijnego CEF – „Łącząc Europę”.