Kolejowe perypetie

129

Modernizacja podmiejskiej linii kolejowej 447 wydaje się nie mieć końca. Nadal trwają prace w Pruszkowie i Piastowie, ale PKP PLK zapewnia, że wszystko jest na dobrej drodze.

Na początku września 2017 roku wystartowała modernizacja linii 447, miała trwać 12 miesięcy. Pojawiły się autobusy komunikacji zastępczej. Nieco ponad rok później (24 września 2018 roku – red.) zaczęły jeździć pociągi na odcinku od Grodziska Mazowieckiego do Warszawy Włochy. Remont jednak trwał. Mijały kolejne miesiące, pojawiały się utrudnienia na terenie robót. – Prace były kontynuowane, a ze względu na liczne kolizje z sieciami przesyłowymi oraz dodatkowymi pracami, wynikającymi z nakazów konserwatora zabytków, w marcu tego roku udostępniono przejścia podziemne pasażerom we Włochach, Ursusie, Piastowie, Brwinowie i Parzniewie – tłumaczy Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP PLK.

Sztandarowymi zmianami w Pruszkowie są modernizacja przejścia podziemnego przy dworcu PKP oraz budowa tunelu w ciągu ulic Działkowej i Błońskiej. Zapytaliśmy więc kolejarzy, czy mówiąc kolokwialnie „widać światełko w tunelu” w tej sprawie. – W Pruszkowie, w kształcie uzgodnionym z konserwatorem zabytków, powstała konstrukcja nowego wejścia do przejścia podziemnego. Teraz wykonawca będzie kontynuował prace wykończeniowe, także w przejściu podziemnym. Zgodnie z deklaracją wykonawcy, we wrześniu przejście będzie udostępnione podróżnym – przedstawia Jakubowski. – Na ulicy Działkowej gotowa jest już konstrukcja nowego obiektu. Wykonawca ułożył warstwy izolacji oraz zasypki. Trwają prace przy zabudowie krawężników oraz budowie układu dróg dojazdowych. Wykonawca deklaruje zakończenie prac umożliwiających na wystąpienie o pozwolenie na użytkowanie w październiku – uzupełnia.

W sprawie remontu interweniował burmistrz Piastowa Grzegorz Szuplewski. Zwracał uwagę na przedłużającą się inwestycję i bałagan na dworcu. Kolejarze zareagowali, teren został uporządkowany. – PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. wymagają od każdego wykonawcy znajomości i przestrzegania przepisów oraz zasad bezpieczeństwa podczas realizowanych inwestycji. W razie stwierdzenia nieprawidłowości na placu budowy, w trybie natychmiastowym pouczamy wykonawcę o konieczności właściwego zabezpieczenia terenu. W Piastowie trwają prace wykończeniowe w przejściu podziemnym. Wykonawca przygotowuje się do kontroli zainstalowanych wind. Kończone są prace przy wdrażaniu systemu dynamicznej informacji pasażerskiej oraz monitoringu. Wykonawca deklaruje uruchomienie wyświetlaczy i kamer w październiku – wyjaśnia przedstawiciel PKP PLK.