Budowa parkingów

34

Władze Pruszkowa planują wybudowanie kolejnych parkingów w systemie „Parkuj i Jedź”.  Pojawią się one przy ul. Pawiej i przy ul. Sadowej.

Zostawić samochód i ruszyć w dalszą podróż – tak w skrócie można opisać zasadę działania parkingów P+R. Zlokalizowane są w pobliżu ważnych węzłów przesiadkowych. Kierowcy mogą zostawić samochód i skorzystać z transportu publicznego. Nie muszą tracić czasu w korkach, a dodatkowo korzysta na tym środowisko poprzez ograniczenie emisji spalin. Mieszkańcy Pruszkowa mogą korzystać ze stacji PKP, gdzie dostępne są pociągi SKM i Kolei Mazowieckich, oraz z oferty Warszawskiej Kolei Dojazdowej. Władze miasta postanowiły rozwijać system „Parkuj i Jedź”. Obecnie na terenie miasta są dwa tego typu parkingi – przy ul. Sienkiewicza i przy ul. Waryńskiego, które odpowiednio mają blisko 400 oraz 110 miejsc postojowych dla samochodów osobowych oraz stanowiska dla rowerów.

Pruszków planuje budowę kolejnych parkingów. W ubiegłym roku władze miasta walczyły o środki zewnętrzne na inwestycję. W porozumieniu partnerskim zawartym pomiędzy Pruszkowem, Michałowicami, Grodziskiem Mazowieckim, Milanówkiem, Sulejówkiem i Żyrardowem udało się pozyskać prawie 21,6 mln zł. W listopadzie prezydent Paweł Makuch podpisał umowę na dofinansowanie.

Obecnie miasto szuka wykonawcy budowy parkingów, które będą zlokalizowane przy ul. Pawiej oraz przy ul. Sadowej. Zamówienie będzie obejmowało przygotowanie projektu i jego wykonanie. Część związana z parkingiem przy ul. Pawiej, który będzie zlokalizowany w pobliżu stacji WKD, obejmuje również budowę drogi. Ponadto, pojawią się chodniki, kanalizacja deszczowa i min. 40 miejsc parkingowych. Z kolei parking naziemny powstanie z myślą o kierowcach samochodów i rowerzystach. Planowane jest wykonanie minimum 54 miejsc postojowych oraz trzech dla osób niepełnosprawnych. Zamontowane zostaną również wiaty, które pomieszczą ponad 140 rowerów.

Parking przy ul. Sadowej zostanie zlokalizowany w pobliżu przystanku kolejowego WKD Tworki. W ramach zadania planowana jest budowa ul. 1KDD, pojawi się również ścieżka rowerowa oraz chodniki. Parking naziemny ma liczyć minimum 22 miejsca postojowe oraz jedno dla osób niepełnosprawnych. Planowany jest montaż wiaty, która pomieści co najmniej 20 rowerów.

Najpierw wykonawca zajmie się przygotowaniem projektu, a później przystąpi do budowy parkingów. Na efekt końcowy trzeba będzie więc poczekać. Inwestycja powinna być gotowa w listopadzie 2022 roku.